Tasmanië - Reisverslag uit Devonport, Australië van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu Tasmanië - Reisverslag uit Devonport, Australië van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu

Tasmanië

Blijf op de hoogte en volg Colin en Lenore

17 April 2015 | Australië, Devonport

Onze twee weken Tasmanië zitten er alweer op. Wat een super mooi eiland is het zeg! Wij hadden bij lange na niet genoeg aan de twee weken, maar we hebben er het beste van gemaakt.

We begonnen onze dag (2 april) erg vroeg, om 5 uur ging de wekker en om 8 uur zaten we op de boot. De boottocht duurde zo'n 10 uur en was behoorlijk misselijkmakend..
We zijn begonnen met Gunn Plains Caves. Hier hebben we een tocht gedaan in een grot van 250 meter lang. Hier leven vogelbekdieren, Tasmaanse grotspinnen en gloeiwormen. Helaas geen vogelbekdier gezien en wel (helaas) een grotspin en gloeiwormen.
Vervolgens zijn we door gereden naar Marrawah, hier hebben we twee nachten kunnen slapen in een heerlijk huisje met een kachel. In Marrawah heb je mooie stranden en Arthur Pieman National Park zit om de hoek.

Vervolgens zijn we naar Cradle Mountain & Lake St. Claire National Park gegaan. Een super mooi park met heel veel wildleven. Hier hebben we veel wombats zien grazen en hele mooie wandelingen gemaakt.
In Strahan hebben we een boottocht gemaakt over de Gordon River. We hadden een stop in het regenwoud en Sarah Island, hier hielden ze gevangenen die er boten maakten.
Daarna zijn we naar Mt. Wellington gereden, hier heb je mooi uitzicht over Hobart. Helaas hingen de wolken die dag erg laag en konden we weinig van het uitzicht genieten. De volgende stop was Tahune. Hier heb je de Tahuna Airwalk, je loopt tussen de hele hoge bomen door.

Ook zijn we naar Bruny Island geweest. Met de ferry zijn we het water overgestoken en hebben we een (speed) boottocht gedaan. Vantevoren uiteraard zeeziekpillen genomen, dus alles ging goed. We hadden gehoopt walvissen of dolfijnen te zien, maar die hadden er weinig zin in.. De tocht was verder erg mooi en leuk. Wel hebben we Australische en Nieuw-Zeelandse zeehonden gezien.
In Hobart zijn we naar MONA geweest. Dit is een museum van oude en moderne kunst. Allemaal erg bijzonder...
Na Hobart zijn we doorgereden naar Port Arthur. Zeker de moeite waard! Dit is een historische gevangenis waar de ruïnes goed bewaard zijn gebleven. Nadat Sarah Island gesloten werd, kwamen de gevangenen naar Port Arthur om verder te werken.

In Bicheno zijn we naar Nature World geweest. Hier hebben ze allemaal Tasmaanse dieren. Veel Tasmaanse duivels, wombats, wallabies en vogels. We hebben uitgebreid informatie gehad over de Tasmaanse duivel, terwijl ze gevoerd werden. Ook heeft Lenore de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze een wombatje mocht vast houden. En jawel Clyde lag binnen een paar minuten bij Lenore in de armen! Helaas moest ze hem ook weer teruggeven.
Hierna zijn we in Freycinet National Park geweest. Hier heb je de Wineglass Bay en een paar andere strandjes. We hebben pootje gebaad bij Richardson Beach. De stranden hier zijn wit en erg mooi.

Via Evandale (een schattig historisch stadje) zijn we naar Launceston gereden. Hier zijn we naar de Cataract Gorge geweest. Heel bijzonder hoe zo'n stuk natuur letterlijk naast een grote stad ligt.
Verder gereden naar Beauty Point. Hier heb je de Platypus House en Seahorse World. Beide erg mooi en informatief. Onze hoop om een wilde vogelbekdier te zien, werd hier weer aangewakkerd.
We hebben die nacht geslapen in Mole Creek en zowaar hebben we hier twee wilde vogelbekdieren gezien!! Helaas geen bewijs kunnen maken, want ze vonden onze lichten niet zo erg leuk en waren zo weer weg.
In Mole Creek zijn we naar King Solomons Cave geweest. Een mooie grote grot met allemaal calciet formaties.

De laatste dag hadden we een rustig dagje. We hebben lekker aan het strand gezeten en gewacht op de boot. De terugweg was stukken beter dan de heenweg, alleen helaas niet goed kunnen slapen.

• 19 April 2015 - 11:44

Marjo:

Wat een geweldige dingen hebben jullie gezien en gedaan.
    Had ik al gezegd dat ik jaloers ben!
    Nu weer terug in Australie, geniet er maar van.
    Hoe is de temperatuur nu?

Dikke kus