Kerst in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu Kerst in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu

Kerst in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Colin en Lenore

25 December 2014 | Australië, Melbourne

Gelukkig kerstfeest iedereen!! Wij hebben onze (enige) kerstdag er alweer bijna op zitten, maar die van jullie is nog maar net begonnen.

Wij hebben hier heerlijk geluncht aan de Yarra river. In Australië is het de gewoonte om met kerst buitenshuis te lunchen i.p.v. te dineren en wij hebben mee gedaan met de traditie (ook was er bijna nergens een restaurant te vinden die 's avonds open was ;)).
We hadden een 3 gangen menu in het Hophaus. Het was super veel en erg lekker. We waren een beetje overdressed, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was heerlijk weer en ik heb een super mooie ring gekregen, dus al met al een top dag! :)

De stad is helemaal in kerstsfeer, veel mensen met kerstmutsen en versierde bussen. Het ziet er erg leuk uit, alleen heel raar dat het nog steeds zo warm is en het zonnetje schijnt. ^^ In de etalages van de winkels hebben ze hele spektakels neergezet, wat zelfs wachtrijen opleverde om te kijken. Hele verhalen werden uitgebeeld en waren er interactieve acties. Zo kon je je hand op een aangegeven plek op de etalage-ramen drukken en ging de open haard aan of liet je het sneeuwen.

We zijn ook met Sharon naar een Christmas Carol by Candlelight geweest in het Jells Parc. Hier zaten we met een heleboel mensen op kleedjes in het park en werden er allemaal kerst liedjes gezongen. Op het einde hadden ze een vuurwerk show.

Ook ben ik nog een paar dagen op pad geweest, helaas moest Colin werken. Ik ben naar een Duits kerst marktje geweest. Erg grappig, het was een Duits schooltje hier in Melbourne. Er waren heel veel mensen op afgekomen, de gingerbread was al uitverkocht jammer genoeg. Maar nog genoeg maaltijden met bratwurst en gluhwein en live muziek.
Die avond zijn we op pad geweest met Sharon. We hebben een drankje gedaan hier in de buurt. Bij de tweede kroeg kwamen we uit bij een karaoke bar. Hier hadden ze allemaal aparte kamertjes waar groepjes mensen privé karaoke konden zingen. Het was er erg druk, maar we hebben niemand zien zingen, want ze zaten allemaal in die kamertjes. ;)

De staatsbibliotheek in het centrum en de City Tower Hall stelde niet zoveel voor, dus ben ik naar de Old Melbourne Goal geweest. Ik was net op tijd en kon nog mee gaan met tour door het city watch house. Hier kwam de groep in de rol van gevangenen. Zo ondergingen we de arrestatie procedure en werden we opgesloten in een cel. Erg grappig ;)
Ze hebben hier onderzoek gedaan met dead masks. Ze dachten dat de schedel bij de gevangene er anders uitzag dan bij een 'normaal' iemand.

We hebben ook een auto gekocht!! Na een lange tijd zoeken hebben we een 4x4 Holden Jackaroo gekocht! Als we straks gaan rondreizen dan is het handig om een 4x4 te hebben, dan kunnen we net iets meer doen en zien van Australië :) Ook kunnen we er in slapen en zitten er allerlei spullen bij zoals klapstoeltjes, pannen, bestek, kookplaat, ed. We zijn er erg blij mee! Het is alleen wel een beetje raar om links te rijden en aan de rechterkant te moeten sturen ^^

Foto's: https://www.dropbox.com/home/Aussie
Video's: volgt nog