Wellington en het zuider eiland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu Wellington en het zuider eiland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu

Wellington en het zuider eiland

Blijf op de hoogte en volg Colin en Lenore

05 September 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Even een kort verslagje over de laatste tijd!

Windy Welly... En wij weten waarom, wat een wind daar zeg!
Vanwege de vertraging bij Mt. Ngauruhoe hadden we helaas maar 1 nachtje in Wellington. We hebben de cable car gepakt voor de welbekende foto van Wellington, ook hebben we heerlijk gegeten bij de Lone Star en zijn we naar Te Papa National Museum geweest.

Daarna hebben we de ferry gepakt naar Picton, oftwel het zuider eiland. Een boottocht van 4 uurtjes zonder enige problemen.
We zijn als eerste naar Kaikoura geweest. Hier is een waterval waar baby zeehondjes liggen als hun moeder aan het jagen zijn. Toen wij er waren, waren er helaas geen meer bij de waterval. Wel lagen er nog jonkies op het strand naast een zee olifant. Erg leuk en lief om te zien!

Vervolgens was Abel Tasman National Park aan de beurt. Hier wilden we een wandeling gaan doen naar een waterval, maar deze bleek helaas dicht te zijn. Maar super mooi gebied om te rijden en ook de Golden Bay was de moeite waard.
Onze volgende uitdaging was de grootste swingbridge in Nieuw-Zeeland. Deze gaat over een grote rivier en komt op een klein eiland. Hier hebben we een wandeling gedaan. Onderweg naar de volgende plek zijn we gestopt bij een seal colony. Erg leuk om te zien.

Toen kwamen we aan Pancake Rocks & Blowhole bij Punakaiki. Een bijzondere rots formatie, die er wel mooi uit zag. Na een kleine wandeling daar, zijn we door gegaan naar Hokitika. Daar worden veel sieraden gemaakt van greenstone (pounamu), deze kan je ook in de omgeving zelf zoeken aan de kust. Wij hebben onze best gedaan en uiteindelijk hadden we 2 kleine mini stukjes gevonden... Het is erg lastig om ze te vinden, zelfs lokale mensen hebben er erg moeite mee en vinden eens in de zoveel jaar wat.

Franz Jozef Glacier was als volgende aan de beurt. Een gletsjer met een mooie wandeling ernaartoe. Ook Fox Glacier was erg mooi. Gelukkig werkte het weer mee en hadden we het zonnetje bij deze wandeling/klim. Daarna zijn we naar Lake Matheson geweest. Hier kan je mooi uitzicht hebben op de bergen, maar helaas toen wij daar aankwamen begon het bewolkt te worden en konden wij niet zoveel zien..

Vervolgens zijn we van het plaatsje Haast naar Wanaka gereden. Een erg mooie route om te rijden door de bossen en langs meren. Onderweg een aantal keer gestopt voor wandelingen naar watervallen en uitkijk punten.
Via deze route kwamen we aan in Queensland. Een stad van avontuur, wat allemaal veel geld kostte... Wij hebben zelf gekozen om een tour te doen en dat is de Lord of the Rings tour geworden. Met een 4x4 gingen we naar verschillende film lokaties en kregen we allemaal dingen te horen erover.

Na Queenstown zijn we een heel stuk gaan rijden naar Milford Sound. Dit is een erg mooi gebergte met een grote rivier. Wij hebben een boottocht gedaan en hebben er erg van genoten. We hoopten ook pinguins te zien, maar helaas hadden deze zich te goed verstopt.

Als laatste hebben we weer een stuk gereden. We zijn via Invercargill naar Dunedin gereden. We zijn langs de hele zuid kust gegaan. Hier ook weer gestop bij watervallen en uitkijk punten.
Vandaag zijn we aangekomen in Dunedin. Morgen gaan we eens kijken wat hier allemaal te doen is.

Wat gaat de tijd toch snel! Nog maar 1 weekje in Nieuw-Zeeland en dan gaan we hier ook alweer weg. We vliegen de 15e naar Thailand toe en hebben daar een weekje om bij te komen van al dat rondgereis.

We hebben foto's online gezet op facebook en filmpjes op youtube. Hopelijk werkt deze link: https://www.youtube.com/user/LenoreRotgers