Sealife en Night Noodle Market - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu Sealife en Night Noodle Market - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu

Sealife en Night Noodle Market

Blijf op de hoogte en volg Colin en Lenore

26 November 2014 | Australië, Melbourne

Waar zal ik eens beginnen? We zijn alweer een tijd verder en ik heb een baan. Jawel, één dag in de week... Het schiet nog steeds niet op, maar het is in ieder geval even iets anders dan thuis zitten. Het is bij een Italiaans restaurant in East Malvern (suburb van Melbourne) en ik ben er waitress. Ondertussen kijk ik nog verder of ik iets anders kan doen met meer uren.
Ondertussen werkt Colin super veel uren bij de Ikea.

We hebben de Night Queen Victoria Market ontdekt. We zijn hier inmiddels al twee keer geweest. Het is een markt met allemaal eettentjes, voor niet al te veel geld kan je allerlei lekkernijen uit verschillende landen eten. Ook wordt er nog live muziek gespeeld en kan je nog wat shoppen.

Tijdens een van de vele solo-wandelingen (terwijl Colin werkt) ben ik naar de Shrine of Remembrance en de Cook's Cottage geweest. De eerste is een monument ter nagedachtenis aan de Australische slachtoffers in de eerste en tweede wereldoorlogen. Ik vond dit heel erg indrukwekkend, mede omdat de voorbereidingen voor Remembrance day in volle gang waren. De dag nadat ik er was, is er een museum geopend onder het monument. De tweede bestemming van mijn wandeltocht is het huisje van de ontdekkingsreiziger James Cook.

Colin en ik hebben samen een wandeling gemaakt in het Dandenong Valley Parklands. Het is een super groot park met veel flora en fauna. We zagen borden met 'opgepast slangen', we hebben onze uiterste best gedaan om er één te vinden, maar helaas waren ze te goed verstopt. Wel hebben we nog een heleboel wilde kaketoes gezien.

Ook zijn we samen nog even cultuur wezen snuiven. We hebben een tour gehad in het parlement gebouw van de staat Victoria. Daar hebben we meerdere zalen gezien waar onder andere de ministeries en (een enkele keer) de koningin van Engeland over allerlei zaken discussiëren.
Daarna zijn we naar de Eureka Skytower geweest. Hier had je super mooi uitzicht op Melbourne! Daar hebben we genoten van de mooie zonsondergang ^^

We hebben in Vermount een Nederlands winkeltje ontdekt! Met de bus zijn we daar naar toe gegaan en er vervolgens langs gelopen... Blijkbaar hebben ze een andere naam dan op internet overal staat. Toen we binnen kwamen stond er oer Hollandse muziek op en ze hadden er van alles! Allerlei Hak producten, vlokken, kaas, kroketten, drop, ed. We hebben lekkere pepernoten en een chocolade letter meegenomen, want het is immers toch bijna Sinterklaas! ;) We hebben afgerekend bij een Chinees vrouwtje die geen woord Nederlands kon, dat was dan weer even jammer...

Vandaag zijn we naar Sealife geweest. Een super groot en mooi aquarium! Ze hadden er super veel dieren, zelfs pinguïns. Ook hebben we speciaal voer gekocht dat we de vissen mochten voeren en mochten we de eieren van een haai vasthouden :)
We hebben een Merlin Annual Pass genomen, hierdoor kunnen we (zo vaak we willen) naar 11 verschillende parken in Australië en Nieuw-Zeeland.
Daarna zijn we naar Night Noodle Market geweest. Het lijkt een beetje op de Night Queen Victoria Market, allemaal verschillende eettentjes met eten uit verschillende landen. Dit was ter ere van 'the Age Good Food Month'. Hier hebben we heerlijk gegeten en 's avonds kwamen er een collega van Colin samen met zijn verloofde nog even gezellig langs.

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=4YUMCV48
Video's: https://www.youtube.com/user/LenoreRotgers/videos

• 26 November 2014 - 23:59

Annemiek:

Hallo Lenore en Colin,
    Wat een leuk verslag! We zijn weer helemaal op de hoogte van jullie doen en laten!
    Wij slaan dit jaar Sinterklaas een keer over en gaan nu met z'n allen naar de Winter Efteling.
    Ook erg leuk en geen hoofdbrekens over de te maken gedichten :)
    Wens jullie nog een fijne tijd daar!
    Ps. en niet teveel pizza's eten:)

• 27 November 2014 - 19:53

Roxanne :

Klinkt heerlijk al die night markets met al dat buitenlandse eten!!! En hebben jullie genoten van al het lekkers dat Sint jullie helemaal in Australië heeft bezorgd heeft? ;)

XxX Roxanne

• 28 November 2014 - 19:51

Harry:

Leuk zo'n Chinees winkeltje... In Nederland zijn ze ook al volop snackbars aan het runnen, dus eigenlijk niet vreemd dat het bij jullie zo gebeurd.
    Mooie foto's ook!

• 28 November 2014 - 21:15

Marjo:

Hoi lieverds,

Van Harry hoorde ik dat er nieuwe foto's en een nieuw verslag was!
    Heb er vaak naar gekeken, maar helaas. Nu een drukke werkweek en er niet opgelet.
    Mooie foto's en wat kunnen jullie lekker uit eten. Beetje jaloers, hoor.
    Tot gauw op Fb, Skype of de app!

Dikke kus, Marjo