Penguin parade - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu Penguin parade - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Colin en Lenore - WaarBenJij.nu

Penguin parade

Blijf op de hoogte en volg Colin en Lenore

04 November 2014 | Australië, Melbourne

Inmiddels is het alweer november. Wat gaat de tijd toch snel!

Colin is alweer dik een maand aan het werk bij de Ikea. Gelukkig heeft hij leuke collega's en kan hij veel uren maken. Voor mij valt het helaas toch een beetje tegen. Mijn diploma's zijn niks waard in Australie, dus komt het er op neer dat ik in een winkel kan werken of restaurant, maar zelfs dat is lastig. We blijven maar positief en zoeken maar gewoon verder.
Ik speel één keer in de week volleybal bij de universiteit. Ik ben zelfs gevraagd om met de trainingsgroep mee te doen :)

Ondertussen zijn we een aantal keer op pad geweest. We zijn heerlijk naar het strand geweest (St. Kilda), het was een super lekker warme dag (30 graden). Daarna nog even een drankje gedaan bij Republica St Kilda Beach.
Ook ben ik nog even touristje wezen spelen in de stad en ben ik o.a. naar de Hosier Lane en de Royal Exhibition Building geweest.

Wat een toeval dat ik Sharon tegen kwam hier! Haha, nee hoor! We hadden gewoon afgesproken :) Zij zit bij familie, toevallig ook in Glen Waverley. We hebben samen een keer geluncht in the Glen (winkelcentrum hier) en na een ladies night voor Pink Ribbon bij Kim, hebben we (Colin is er later bijgekomen) met zijn 3en nog een drankje gedaan in het centrum. Daar was Melbourne Festival bezig. (Melbourne Festival draait voornamelijk om kunst. In de stad is versiert met allemaal kunstwerken).
Er was een feest tent gebouwd naast de Yarra river met een dj. Ook hebben we nog een drankje gedaan bij de Ponyfish Island. Een erg leuk en klein kroegje onder de Pedestrian Bridge. Een leuke aanrader mocht je in Melbourne zijn ;)

Vandaag is het Melbourne Cup Day, de grootste paarden race van Melbourne. Iedereen heeft vrij, omdat het een feestdag is. Gister was er een grote optocht in de stad. Alle teams werden 'gepresenteerd'. We hebben veel teams uit Groot-Brittanie, Ierland en Nieuw-Zeeland voorbij zien gaan. Ook was er een belangrijk piefje aanwezig, waarschijnlijk de gouverneur van Victoria. We stonden bij zijn auto in de buurt toen hij later wegreed, alleen is het handig om te weten wie het is, want we hadden geen idee ;)

We zijn gister ook met een tocht mee geweest. Als eerste zijn we naar Heritage Farm op Churchill Island gegaan. Dat is een boerderij uit 1850 waar de Europeanen gesetteld waren. Nu is het een nog werkend historische boederij met schapen, koeien, paarden en wallabies. Helaas waren de laatste niet heel erg actief en konden we niet zulke bijzondere foto's maken ;)
Daarna zijn we naar de Koala Conservation Centre geweest op Phillip Island. Dit is een park waar de koala's in een natuurlijke leefomgeving zitten. Colin en ik hielden een wedstrijd wie de meeste koala's vond, de eindstand was 5-4 voor Colin (helaas..) De koala's lagen veelal te slapen in de bomen en hier liepen wallabies los in het park.
Vervolgens zijn we naar de Nobbies gegaan. Prachtige rotsen in de zee waar veel zeehonden zouden leven. Helaas hebben wij die niet gezien, maar wel een helemaal meeuwen die aan het nestelen waren. Ook stonden er houten doosjes in de natuurgebieden, hier nestelen pinguïns in. Als je heel goed keek, zag je een aantal nieuwsgierige baby pinguïns naar buiten gluren.
Als laatste zijn we naar de Penguin Parade geweest! Iedere avond komen er honderden pinguïns aan land op te nestelen/jonkies te voeden. Helaas mochten we hier geen foto's maken, dus geen foto's van dit geweldige belevenis. We zaten op een tribune en moesten een klein uurtje wachten voordat we het eerste kopje boven water zagen komen.
Ze kwamen met groepjes te gelijk aan land en uiteindelijk hebben we er wel een stuk of 350 aan zien komen. Als je wat terug loopt op de loopbrug zie je de kleine pinguïns langs je lopen op nog geen meter afstand! Helemaal fantastisch! Zo jammer dat er geen foto's gemaakt mochten worden, maar super om te zien :)

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=4YUMCV48
Video's: http://youtu.be/ujfx3XSwlyo (24-10-2014)
http://youtu.be/uDXszymh57o (3-11-2014)

• 04 November 2014 - 09:31

Marjo:

Hallo Lenore en Colin,
    Wat hebben jullie weer een boel gezien! Fijn dat er weer een verslag is en weer een flinke hoeveelheid foto's op FB!
    Ook hier gaat de tijd snel. Duimen voor je dat je toch snel een baantje vindt. Hoe gaat het met de volleybal?

Groetjes Harry en Marjo

• 04 November 2014 - 21:50

Desiree:

Wat leuk om te lezen wat jullie bezig houdt en wat een mooie dingen jullie zien en meemaken!
    Klinkt gaaf de penguin parade. Geniet ervan daar en succes met je zoektocht naar een leuk baan.
    Xxx

• 07 November 2014 - 00:52

Annemiek:

Wat maken jullie veel mee daar aan de andere kant van de wereld.
    Leuk om al jullie belevenissen te lezen. Ik ga jullie volgen hoor en wat een mooie foto's!
    Xxx